10 meest voorkomende valkuilen bij de aankoop van een LED toepassing

BrightBoard - LED Schermen - Over ons

1. Resolutie

Niet de fysieke grootte van het LED scherm bepaalt de resolutie van jouw LED scherm. Deze is ook afhankelijk van de pixelpitch (afstand tussen de LED’s). Hoe kleiner de afstand tussen de LED’s hoe scherper jouw beeld zal zijn. De keuze in grootte of pixelpitch is dan vooral in functie van jouw behoefte.

Onze mening:

Kijk vooral wat je met jouw LED scherm wilt adverteren en communiceren. LED schermen voor binnen hebben een scherpere PixelPitch dan LED schermen voor buiten.

2. Plaats van de installatie

Een maximale impact, die krijg je pas wanneer jouw LED scherm op de meeste ideale plaats staat. Natuurlijk is dit afhankelijk van de mogelijkheden die er ter plaatse zijn en de ruimte die beschikbaar is. Een plaats op de parking, een LED scherm aan de gevel of achter het venster. Voor een LED achter het venster hoef je geen bouwvergunning aan te vragen, dat is alvast een groot voordeel.

Onze mening:

Kies voor een plaats met een hoge passage, je wil nu eenmaal de maximale aandacht en herkenbaarheid. Met een strakke en stijlvolle integratie straal je niet alleen professionaliteit uit maar ook een eigentijds en modern imago.

3. Kijkafstand

Wil je de aandacht trekken van passanten langs de rijweg of wil je eerder klanten informeren in jouw winkel? De afstand tussen het LED scherm en de kijker bepaalt ook meteen de pixelpitch. Het is dus niet altijd noodzakelijk om de fijnste pixelpitch te gebruiken wanneer de kijkafstand relatief ver is van het LED scherm.

Onze mening:

LED schermen die in een showroom of bedrijfsruimte worden geplaatst hebben een fijnere pitch omdat de afstand tussen de kijker en het LED scherm kleiner is. LED schermen voor buiten, die vanop een afstand bekeken worden, mogen een hogere pixelpitch hebben zonder in te boeten aan beeldkwaliteit.

4. CE certificatie

Wanneer je een LED scherm aankoopt dan wil je natuurlijk dat deze voldoet aan de Europese regelgeving. De regelgeving heeft vooral betrekking op de veiligheids- en gezondheids- en milieuaspecten van de producten. Voor elektrische apparaten geldt bijvoorbeeld dat ze geen storende elektromagnetische straling mogen veroorzaken en ook niet gevoelig voor dergelijke straling mogen zijn.

Onze mening:

Kies je voor een LED scherm voor buiten zorg dan dat deze ook voldoet aan de wetgeving zodat jouw scherm geen storingen veroorzaakt bij andere apparaten. Vraag het bewijsstuk op.

5. Grootte van het LED scherm

Dankzij de modulaire structuur van de LED panelen is bijna elke afmeting mogelijk. Maar kijk zeker ook naar jouw behoefte, doe geen onnodige kosten om ‘het grootste’ scherm te hebben. Het is misschien beter om te investeren in een fijnere resolutie.

Onze mening:

Op basis van een visibiliteitsanalyse kun je bepalen welke afmeting en resolutie het beste bij jou past. We houden rekening met de plaats, de boodschappen en natuurlijk ook jouw budget.

6. Geen geschikte content

Investeren in een LED scherm is al een grote stap richting digitalisering. Maar wanneer je content en je boodschappen op het LED scherm niet attractief, niet dynamisch of niet in de goede resoluties zijn dan mis je de maximale impact om op te vallen bij passanten. Opvallen en herkenning is ontzettend belangrijk in het aankoopproces van de consument.

Onze mening:

Gebruik geen of weinig witte achtergronden en zorg voor wat dynamiek in jouw boodschappen. Weet je niet hoe jouw content het beste opmaakt, laat je hierin dan ondersteunen door een partner met ervaring. Wist je dat wij ook onze eigen grafische afdeling hebben?

7. Gebruiksvriendelijke software

Heb je goede en opvallende content? Dan wil je deze efficiënt en snel op het LED scherm plaatsen, vanop elke locatie. Daarom is het ontzettend belangrijk om met een gebruiksvriendelijke software te werken. Stuur het LED scherm aan waar en wanneer je wilt.

Onze mening:

Time is money en je hebt natuurlijk andere dingen te doen dan uren te spenderen aan het aansturen van jouw LED scherm. Vraag vooraf na welke software er gebruikt wordt en probeer deze eens uit. Een goede opleiding na installatie is alvast een goed begin.

8. Vergelijken van offertes

Doe vooraf de nodige research over de aankoop van jouw LED scherm. Wanneer je prijzen met elkaar vergelijkt, hou dan zeker rekening dat alle specificaties hetzelfde zijn. Dus niet enkel de fysieke grootte van het LED scherm, maar ook de pixelpitch, de brightness en de afwerking. Denk zeker ook aan de service en ondersteuning die je krijgt doorheen het volledige project. Bij een dergelijke aankoop wil je enkel de beste begeleiding, zonder zorgen.

Onze mening:

De aankoop van een LED scherm draait niet enkel rond de soft- en hardware, maar een zorgeloze ondersteuning en begeleiding doorheen het volledige project is even belangrijk. Een partner die meedenkt is altijd een goede zaak.

9. Onderhoud van een LED scherm verlengt      de levensduur

Je hoort heel vaak zeggen dan een LED scherm geen onderhoud nodig heeft. Het is nochtans effectief zo dat een regelmatige check-up en reiniging van het LED scherm de levensduur zal verlengen. Daarnaast zal dit onderhoud ook steeds zorgen voor een optimale beeldkwaliteit van het LED scherm.

Onze mening:

LED is een investering die zichzelf terugverdient, dat is een feit. Maar hoe langer je van deze investering gebruik kan maken zonder in te boeten op beeldkwaliteit, des te langer het LED scherm jou inkomsten kan genereren.

10. Ga voor een circulair scherm

LED schermen zijn op zich al relatief duurzaam, maar we kunnen zeker nog meer doen om de milieu-impact te beperken. Zorg ervoor dat het design toelaat om de LED panelen op een makkelijke manier te vervangen. Zo kun je na enkele jaren eigenlijk een nieuw en beter scherm hebben zonder een volledig nieuw LED scherm en LED constructie te moeten produceren.

Onze mening:

Hou vooraf ook rekening dat je in de toekomst kunt inspelen op vernieuwingen, zonder dat de hele constructie moet worden aangepast. Think Bright!

Vraag een offerte

Trek de aandacht met attractieve en dynamische boodschappen. Genereer meer merkbekendheid en meer omzet.

Offerte aanvragen
arrow-right